12 Aralık 2009 Cumartesi

Bloga istediğin yere reklam ekleme yazının içine reklam yazının sagına reklam soluna reklam adport adsense reklamı ekleme

Blog reklam ekleme istediğin yere yazının içine yazının sagına soluna ..

Yeni XML(layout) temalarda klasik temalardaki gibi yazı içerisine reklam ekleme
özelliği yoktu ya da bilinmiyordu.

Üzerinde 1 saate yakın çalıştığım bu yama sayesinde artık blogunuzun içine reklam kodlarını koyabileceksniiz. Yani ana sayfa da farklı reklamlar, yazı içerisinde farklı reklamlar görebileceğiz. Lafı uzatmadan nasıl yaptığıma geçeyim. Biraz karmaşık bir yöntem ama reklamlardan tam verim elde etmek adına önemli bir adım diye düşünüyorum. İlk önce bu örneğe bakarak olayı tam anlamayanlar, anlasınlar. Yazının içeriğine tıklayınca ne demek istediğim tam olarak anlaşılacaktır.

1- İlk olarak Şablon > HTML'yi Düzenle > Widget Şablonlarını Genişlet'i tiklerek tüm kodların gözükmesini sağlıyoruz.

2- Bu kodlar içerisinden Ctrl+F yardımı ile
tagını buluyoruz.

3- Bu kodu bulduktan sonra hemen üstüne bu kodları


yerleştiriyoruz. İşte adsense kodlarını bu kod aralığına yerleştireceğiz. Buradaki mantık bu kodlar arasına koyan her şeyin sadece kalıcı bağlantılarda gözüktüğü yani ana sayfada gözükmemesini sağlıyor.

4- Bence işin bit yeniği bu adım. Bu adım yüzünden çok uğraştım. Bu adımda adsense kodlarını koyarken ufak değişikliğe gideceğiz. Adsense kodlarında
(<) işareti yerine (& l t ;)
(>) işareti yerine (& g t ;)
(") işareti yerine (& q u o t;)

bu kodları kullanacağız. Parantez içinde yazıklarımda boşluk olmayacak. Ben yazamadığım için böyle yapmak zorunda kaldım. Yoksa hiç birinde boşluk yok.

5- Yani kodlar şu şekilde olacaktır.

Not: Yanda değişecek kodları kırmızı ile boyadım. (") işaretini çevirmeden direkt olarak yazınca da oluyor ama <> işaretlerinde değişime gitmek gerekiyor. Maalesef text olarak aktaramıyorum. Daha doğrusu bilmiyorum. Otomatik kod oluveriyor. Anlamadığınız yerleri sorabilirsiniz.

Hiç yorum yok: