20 Ocak 2010 Çarşamba

Adsense Google Adsense vikipedia Adsense bilgisi


Google Adsense, her aşamadaki websitesi yayıncılarının site içeriğiyle ilgili Google reklamlarını websitelerinde göstererek para kazanmalarını sağlayan bir sistemdir. Google reklamları, ziyaretçilerin sitenizde aradıkları konulara ve ilgi alanlarına uygunluk sağlar, websitenizden para kazanmanızı da sağlar. Gösterim sayısının önemsiz olduğu bu sistemde önemli olan reklama tıklanma miktarıdır. Reklam verenler tıklama başında öder, sitenize te tıklama başına Google'den para ödenir. Bu reklam modeli CPC (cost per click) ya da Türkçesi Tıklama Bazında Maaliyet reklam modeli deniyor.

Reklam tıklama ücretleri ise çok adil yapılmaktadır. Örneğin siteniz "çöplük" denilen sitelerden ise tıklama başına 0,01 $ bile alamazken kaliteli bir sağlık sitesi ve az bulunan içeriği varsa tıklama başına 1 $, hatta dil olarak ingilizce ise de bu rakam 10$ a bile çıkmakta.

Google, hilelere karşı bir güvenlik sistemi geliştirmiştir. Eğer kişi kendi sitesindeki reklamlara tıklarsa, tıklamaya teşvik ederse, pop-up lar ile tıklatmayı arttırırsa ve bunun gibi reklamveren e zararı olan davranışlar sergilendiği durumlarda google hemen devreye girer ve reklam yayınlayan kullanıcı engellenir.

Buna ek olarak, Google AdSense'e kayıtlı olan web sitesi yayıncıları, ziyaretçilerine Google web ve site araması sunabilirler. Böylece yayıncılar, arama sonuçları sayfalarında gösterilen Google reklamları üzerinden para kazanırlar.

Google Adsense, sitenizin sahip olabileceği binlerce sayfaya ve içeriğinizin ne kadar dar veya geniş kaplamlı olduğuna bakmaksızın, içeriği anlamak ve uygun reklamları yerleştirmeye çalışır. İçerik değiştikçe Google reklamları da değişir. Ve reklamlarımız ülkeye göre de hedeflendiğinden, küresel şirketler ek bir çaba sarf etmeden yerel reklamlar yayınlayabilir.

Tarih [değiştir]

Çoğu kişinin sandığının aksine Google Adsense sistemi aslında Çok büyük bir devrimsel bir buluş değildir. Google bu sistemi geliştirip ticari kullanıma açmadan önce söz konusu reklam sisteminin teknolojisi WordNet, (1990lı yılların meşhur arama motoru ve-reklamcılık şirketlerinden birisidir) firmasının kurucusu olan George A. Miller tarafından geliştirilen ve bu reklam sistmeinin dizaynında Brown Universesinden James A. Anderson, Jeff Stibel ve Steve Reiss gibi gelecekte büyük ticari atılımlara imza aran çok sayıda parlak öğrenci, Profesör tarafından geliştirilmiş bulunan Simpli reklam sistemine dayanmaktadır

WordNet trafından geliştirilen Simpli reklam sisteminin de ilham aldığı reklam teknolojisinin değişik varyasyonlarından biri de yine 1998 yılında ABD’nin Santa Monica şehrinde kurulmuş bulunan Oingo, isimli küçük bir teknoloji şirketi tarafından kullanılmaktaydı. Bu şirket daha sonra 2001 yılında ticari unvanını Applied Semantics olarak değiştirmiş ve 2003 yılının Nisan ayında 102 milyon dolarlık bir meblağ ile Google tarafından satın alınmıştı.

Google tarafından Adsense sisteminin Beta yani deneme versiyonu Mayıs 2005 tarihinde internet reklam pazarına görücüye çıktığında bu sistemin başarılı olu olmayacağı hususunda ciddi tereddütler mevcuttu. Reklam tıklama temelli tasarlanmış olan bu sistemde tıklamaların kötüye kullanımı ( click fraud) teşebbüslerinin engelenmesi için oldukça karmaşık ve sofistike bir yazılım teknolojisinin geliştirlmesi gerekmekteydi. Google’ın Simpli ve Wordnet şirketinden yaptığı transferlerin semeresi burada ortaya çıkacaktı. Ama asıl kritik nokta, Google arama motorunun tüm dünyada yaygın kullanımı sonucunda özellikle cookie yani çerez denilen küçük yazılım paketlerinin arama motoru kullanıcılarının bilgisayarlarına yerleştirilmesiyle neredeyse tüm internet kullanıcılarının bilgisayarlarının özelliklerini ayrıntılarıyla deşifre edip bunu hileli reklam tıklamalarının önüne geçebilecek bir sistem oluşturmasıydı.

Google ilk aşamada Beta sürümünü test edebilmek için 100 seçkin reklamcıyla bu işi teste tabi tutmuştu. Yapılan denemeler ışığında elde edilen tespitler oldukça etkileyiciydi. Adsense sisteminin etkisi yani Internet kullanıcıları tarafından tıklanma oranı daha çok reklam verilen konuyla alakalı içeriklerde etkisini gösteriyordu.

Eleştiriler [değiştir]

Google AdSense veya diğer adıyla internette tıklama başına reklam kazancı anlayışı

İnternet sayfalarında "biZE DESTIKLÆ" gibisinden karakter yazım hatasını andıran ama burada amaç size ziyaretçisini site sahibinin çıkarları için reklamdan haksız kazanç sağlanması yönünde bir yoldur.

Bir çok iletişimci ve reklamcının gelecek öngörüsü tıklama yolu ile kazanılan paranın kazanlar arasında eşitsizliklere sebep olması nedeniyle ilerde TV yayıncısı gibi internettede artan tıklama anlayışı ile birlikte gösterim sayısı x gösteri süresi ile ilgili reklam yayınlayanlara yeni bir reklam geliri paylaşım tablosu sunması gönünde görüş belirtilmiştir.

Hiç yorum yok: