kul öncesi dönem, bir çocuğun beden, zeka ve ruh gelişiminin temelidir. Her çocuğun eline kağıt, kalem alıp bir şeyler karaladığını biliriz. Henüz kelimelere dökemediği duygu ve düşüncelerini en temel ifade biçimi olan resim ile anlatmaya çalışmaktadır. Çocuğun resim yapma anı kendisini en iyi hissettiği andır da diyebiliriz.
Okul öncesi eğitiminde;
-Çocukların beden, zihin ve duygu gelişmesini sağlamak,
-İyi alışkanlıklar kazanmasını sağlamak,
-Türkçeyi doğru ve güzel konuşmalarını sağlamak, şeklinde özetleyebiliriz.
Bu sayede, motor kaslarının gelişmesi, görsel algı düzeyinin yükselmesi, estetik beğeni düzeyinin gelişmesi, hepsinden de önemli olarak yaratıcılığının gelişmesi sağlanabilmektedir.
Yaratıcılığın, görsel algının, estetik beğeni düzeyinin gelişmesi, tüm çocuklarda olduğu gibi okul öncesi eğitiminde de sanat eğitimi ile mümkün olmaktadır. Görüşümüz odur ki, okul öncesi eğitiminde çizme, boyama, şekil verme, kesme yapıştırma gibi çalışmalar sıradan bir "faaliyet" olarak görülmemeli, çocuğun duygusal zekasını geliştirecek en önemli çalışmalar olarak kabul edilmelidir. Her eğitimde olduğu gibi sanat eğitimi de akademik bilgiler yol göstericiliğinde yapılmalıdır.
Milli Eğitim Bakanlığı Okul öncesi Eğitimi Genel Müdürlüğü tarafından hazırlanmış Öğretmen Öz Değerlendirme Formu, okul öncesi eğitiminin ne kadar önemli olduğunun da bir göstergesidir. (Bkz. Okul Öncesi Eğitim Programı s.125-129 -491KB-ptf )
3 - 4 yaş gurubu için Görsel Sanatlar çalışmamız tüm bu bilgiler ışığında yürütülmektedir.
Çocuklarımız bir yetişkin ile birlikte programa katılmaktadır. 50 dakika süren çalışmada, pastel, sulu boya resim ağırlıklı olarak, kesme, yapıştırma, öykü anlatımı, kukla, mask yapımı ve daha pek çok çalışma yapılmaktadır.
Renk bilgisi, düşünme, yeni fikirler bulma, tasarlama, soyuttan somuta aktarma, özen gösterme, yapılan işi tamamlama, tamamlanmış bir çalışmanın sergilenmesi görsel sanatlar eğitiminin adımlarındandır.
Çocukların bir başka dürtüsü ise şarkı söyleme ve dans etmedir. 3 - 4 yaş çocuklara yönelik olarak yaratıcı drama eşliğinde müzik çalışmaları yapılmaktadır.
Sesleri tanıma, ritim duygusu geliştirme, basit müzik aletleri yapma, müzikli oyun kurma, müzikli öykü anlatımı, müzik eşliğinde uyumlu hareketler yapma, başlama, durma, arkadaşlar ile uyum sağlama şeklinde dürtü kontrolü geliştirme, enstrümanları tanıma bu çalışmanın adımlarındandır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder